Kurz hlubokého a intenzivního dýchání

kurz dýchání

„Změňte svůj život pomocí unikátní dechové metody!“
Dýchání je základní životní proces. Dech přináší do naší krve kyslík, který je základní potravou našich buněk.
Smutnou pravdou je, že 90 procent z nás se převážnou část svého života přidušuje. Proces dýchání u většiny lidí je omezen na pouhý nádech a výdech. Navíc jsou obě fáze mělké a povrchní. Proto přinášejí do našich plic jen minimum životní energie. Dýcháme-li povrchně dlouhé roky, prakticky tím omezujeme celý náš tělesný a mentální potenciál. Logickým výsledkem jsou nemoci. Fyzické i duševní.

Co s tím můžu udělat?
Naučit se vnímat proces dýchání a vědomě jej používat.

Jak to mohu udělat?
Vědomým používáním dechových cviků, které:
• Zvýší vitální kapacitu plic.
• Naučí plíce jak přijmout a využít více vzduchu.
• Zvýší schopnost erytrocytů(krevní buňky) vázat a přenášet kyslík do organismu.
• Zvýší tonus dýchacího svalstva(brániční, mezižeberní, břišní).
• Zajistí prohloubení a prodloužení dýchacích cyklů. Doplní chybějící fázi – zadržení dechu v mezifázích.

Co mi to přinese?
Zvýšení tělesného výkonu – naše svaly díky osvojení této metody dostávají doslova záplavu energie. Budete silnější a výkonnější.

Detoxikaci a imunitu – pravidelným používáním této techniky se zvýší imunitní funkce našeho organismu. Objem bílých krvinek v krvi roste o 15 procent. Schopnost „vyplavování“ škodlivých látek a reziduálních zbytků metabolismu se zvyšuje.

Snížení tepové frekvence srdce - lidé, kteří aplikují pravidelně tuto techniku, mají v klidném stavu tepovou frekvenci mezi 50 a 60 srdečními stahy za minutu(lektorova obvyklá tepová frekvence při běžných denních činnostech nepřesahuje 45 úderů za minutu).
I při vysoké námaze(běh, posilování) jejich tepová frekvence nepřesahuje 100 tepů za minutu. Tím snižují opotřebení srdečního svalu a snižují pravděpodobnost cévních chorob.

Zklidnění mysli – změna způsobu dýchání zklidní veškeré naše duševní pochody. Prohloubením dechu prohlubuje i schopnost vnímání našich hlubších vrstev vědomí a tím posouváme hranice vlastního uvědomování. Ani meteorit nás pak nerozhodí;) Praktikující popisují uvolnění nejen na fyzické rovině, ale pociťují pohodu ve svém duševním životě. Strachy a fobie spontánně mizí.

Zvýšení inteligence – schopnost myšlení, koncentrace, vybavování a všeobecně celý proces učení se stává snadnější. Způsob dýchání totiž přímo ovlivňuje schopnost neuronů přenášet vzruchy. Díky změně intenzity a rytmu dýchání se náš mozek, doslova „koupe“ v živinách, které mu přináší okysličené krevní buňky. Tím zvyšuje svou kapacitu a schopnosti.

Genetickou regeneraci - zde trochu předbíháme, ale statisticky lidé, kteří se dožívají vysokého věku v plném zdraví, mají jedno společné – jinak dýchají.

Změnu vědomí - způsob dýchání, frekvence dechu jeho hloubka a intenzita zcela zásadně ovlivňují frekvenci našich mozkových vln. Ti, kteří dlouhodobě praktikují hluboké dýchání a specifické dechové techniky velmi snadno vstupují do hlubokých stavů mysli(teta vlny). To je stav naprostého uvolnění. Stav, v němž se "vyplavují" do vědomí traumata a bloky, které za běžného stavu vědomí nevnímáme. Je to stav naprosté blaženosti a svobody.

Ti, kteří si osvojí hluboké dýchání natolik, že se stane jejich přirozenou součástí, mají mnohonásobně vyšší regenerační schopnosti, vypadají mladší, dožívají se vyššího věku bez „běžných“ civilizačních chorob a hlavně s klidem a radostí v mysli. Jejich geny totiž vykazují vysokou schopnost obnovy.

Pro koho je tento kurz určený? Pro kohokoliv kdo dokáže vědomě používat dýchání. Prakticky je velmi málo lidí, kterým by změna dýchání nepřinesla pozitivní efekt.
Dal by se vyjádřit trojí přínos dechových cvičení:
Ozdravný:
Velmi pozitivní efekt bude mít pro osoby trpící různými druhy chorob(časté infekce, opakované záněty, autoimunitní onemocnění – alergie, RSS, arterioskleroza, artritida, cukrovka, rakovina). Dýchání totiž upravuje metabolické procesy, spotřebu energie, fungování imunitních složek a jednotlivých orgánů.
Výkonnostní:
Specifickou metodu dýchání, která je součástí kurzu hlubokého dýchání, používají vrcholoví sportovci, aby dosáhli vyšších výkonů při minimálních ztrátách energie. Pro běžné nebo rekreační sportovce má stejný efekt jako pro ty vrcholové. Snižuje opotřebení organismu a zvyšuje efektivitu hospodaření svalů s energií.
Duševní:
Změna dýchání s sebou přináší velmi často zásadní změny v naší duševní rovině života.
To se děje díky zvýšení citlivosti vůči vnitřním podnětům. Dýchání zvyšuje a zintenzivňuje vnímavost vůči hlubším motivům, které často ignorujeme. Dovoluje nám vidět množství souvislostí, které jsme předtím neviděli. Přináší nám zcela novou zkušenost se stavy vědomí.

Jsou nějaká omezení(třeba kardiaci, epileptici, cukrovkáři)?
Nejsou. Kontraindikace při správném provádění dechových cvičení se nevyskytují.
Ve zmíněných případech je však nutné brát tyto choroby na zřetel a přizpůsobit jim aplikaci dechových cvičení.

Kde a kdy se to můžu naučit?
Místa konání jsou pravidelně dvě: 1. La Fiesta fitness studio - Listopadu 216, Areal Vadas, v Pardubicích.

nebo 2. Nasavrky(Strádovská 35) - v místě s jedním nejsilnějších telurických záření.
Je to místo s vysokou koncentrací malých záporně nabitých iontů díky podloží Železných hor.
Shodou okolností – u nás na chatě. Budeme dýchat venku na zahrádce pod starým ořešákem. Prostě ideální místo pro kurz dýchání.

Místo a termín jsou uvedeny u přihlášky na konci této stránky.

Jak dlouho kurz trvá?
Začínáme ve 12.00 hod. Končíme v 17.00 hod. S přestávkami na svačinu a oddech od dýchání:-)

Naučím se něco nového?
Ano. Seznámíme se s procesem dýchání. Řekneme si jak fungují plíce, krevní oběh, srdce, bránice a to z trochu netradičního pohledu. Povíme si o tom jak fungují naše buňky. Zjistíme jaký je rozdíl mezi exogenním(vnější - příjem vzdušného kyslíku) a endogenním(vnitřní - buněčné) dýcháním a jak ovlivňuje naše zdraví.
Zjistíme co jsou vzdušné ionty a jaký vliv mají na naše zdraví.
Povíme si jak dechové techniky, které se naučíme a prakticky vyzkoušíme, působí v těle.
Budeme se ale věnovat více praxi, než teorii.
Především si osvojíte několik unikátních dechových technik, které mají blahodárné účinky na fyziognomii lidského těla i mysli

Co s sebou?
Pohodlné oblečení – tričko, mikinu. Tričko na převlečení. Papírové kapesníčky. Vodu.  Svačinku(spíše svačinky - při dýchání bývá hlad:-)

Kdo kurz vede?
Jan Urbánek – výživový poradce, instruktor yógy

Kolik kurz stojí?
890,- Kč za osobu.

Jak se můžu přihlásit?
Odesláním přihlášky ve spodní části této stránky.
Telefonicky: +420 777 340 111
Emailem: urbanek@revolucni-vyziva.cz

Je nutné si rezervovat místo?
Ano, na kurz je omezený počet míst, proto je vhodné provést rezervaci.

Testík na závěr:
Jak dýchám nyní?
Posaďte nebo lehněte si do klidné pozice tak, abyste měli rovnou páteř a pozorujte svůj dech.
Jak dýcháte – nádech, výdech? Je mezi nádechem a výdechem pauza(zadržení)?
Mezi výdechem a nedechnutím také? Do horní části hrudníku? Do břicha?
Jak dlouho trvá váš nádech? Méně než 5 vteřin? Jak dlouhá trvá váš výdech? Méně než 10 vteřin?
Jaká je vaše tepová frekvence? Více než 60 tepů za minutu?

Ideální situace je tato:
Nádech trvá nejméně 5 vteřin, je nenásilný a směřuje nejprve do boků(spodní část žeber) a naplňuje plíce až po ramena. Břicho se nevydouvá. Dech směřuje do boků a rozšiřuje objem celého hrudního koše ve směru od jeho spodní části do vrchních partií.
Zadržení - po plném nádechu následuje nenásilné zadržení dechu na dobu 10 vteřin – aniž bychom se museli přemáhat a překonávat potřebu vydechnout.
Následuje pozvolný výdech, který trvá nejméně 15 vteřin. Vydechujeme nejprve z ramen a postupně stahujeme břišní stěnu směrem k páteři, abychom vypudili reziduální zbytky metabolických procesů.

Po úplném výdechu setrváme minimálně 2 vteřiny nenadechnutí.
To aktivuje nadechovací reflex mnohem hlouběji, než jsme zvyklí. Nádech i výdech provádíme nosem.
Tepová frekvence by neměla přesáhnout 60 úderů za minutu.
Celý cyklus by nám nemělo činit v klidovém stavu provést 5x za sebou bez nepříjemných pocitů.

dýcháníJestliže nejste momentálně nemocní, nebo netrpíte-li nějakou chronickou chorobou nebo úzkostí či stresem a dělá vám výše uvedené problémy – tedy nejste schopni tento rytmus dodržet bez překonávání potřeby nadechnout nebo vydechnout, je váš systém přirozeného hlubokého dýchání neaktivní nebo jej zapojujete pouze zřídka či nevědomě.

Dech je symbolem našeho života. Jaký je náš dech, takový je náš život. Je-li náš dech mělký a povrchní, žijeme povrchně a mělce. Vystupuje-li náš dech z hloubi naší bytosti, zažíváme realizaci vlastního JÁ. Dech nás provází celý život - rodíme se s ním na tento svět a posledním výdechem odcházíme. Nevmímáme-li tento proces, nežijeme VĚDOMÝ život.



Komentáře k článku Kurz hlubokého a intenzivního dýchání